Min hund Milli

Vad heter din hund?
Zathenas Night Wish - Milli

Varför valde du just det namnet och vilka andra namn funderade du på?
Milli - Valde mellan det och Mii, Maia, Nessa - mirakel (hebreiska), Lilli, Zia och Tilly men ingen av dem gav mig en bra magkänsla, men Milli gjorde det :)

När är din hund född?
13 januari 2010

Vilken ras är den och vilken färg har den?
Långhårig chihuahua, black and tan and white

Vad väger din hund?
Ca 1,4 när jag vägde henne sist.

Vart köpte du hunden och vad kostade den?
Kenneln hette Zathenas Kennel, hos Bigitta Dyani som har fantastiska hundar med bra temperament och underbart mysiga. Kenneln ligger i Umeå och hon kostade 16 000 kr.

Varför valde du just den rasen?
Jag har alltid velat ha en chihuahua, de är så otroligt söta och en ras som passar mig. När jag såg Milli för första gången så var det bara en bekräftelse på att det verkligen var rätt.

Har du deltagit i några tävlingar med hunden?
Nej men ska göra det då hon har blivit lite äldre.

Är hunden rädd för något?
Har inte märkt så mycket hittills, hon är en tuffing. Dock gillar hon inte damsugaren men mer än så har jag inte märkt nu.

Vill du ha fler hundar av samma ras?
Milli är bara valp än så ha inge planer på det just nu :)

Kan hunden några konster och lydnad?
Kan nästan sitt helt :) men sen är hon ju bara liten, ska bygga på listan sen och visa vad hon kan :)

Jag utmanar följande:
De som känner sig manade :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0