I valet eller kvalet ang. telefonbyte

Japp, så ligger det till, inom kort är det telefonbyte för Cecilias del. Vill så fruktansvärt gärna ha en iPhone 4 MEN, både baksidan och framsidan är av glas och än hur gärna jag vill tro på mig själv när jag säger att - Jag ALDRIG ska tappa den i backen, så vet jag innerst inne att jag inte kommer att kunna hålla det.

Så, en iPhone 4 är nog inget för mig trots alla skydd man kan köpa till och försäkringar man kan fixa. Fick börja tänka om, telefonen jag har nu ska jag då inte behålla, det är ett som är säkert. Än fast tangentbordet är så grymt bra så är den stor och klumpig och dessutom så går det knappt att ladda den. Verkar vara en liten b-telefon av Nokia. (Har en Nokia N97:a nu)

Så det får bli en sådan:



En iPhone iofs men en 3GS, den äldre dock inte äldsta modellen. Den håller bättre och man kan använda de mesta som man kan ha i 4:an i denna också. Det som skiljer är ju kameran som är grym i 4:an medan den i 3GS:en duger plus att skärmen är lite dassigare. Det är bara att inse att denna mobil är bättre för min del.

Ett års garanti på den då och så får man se tills nästa år om man byter upp sig, ryktet går att det ska komma ut en ny modell igen på Apple, en iPhone 4G eller iPhone 5 (?!) så den kanske är mer Cillavänlig. Hur som haver så vet jag ju att majoriteten som har iPhone inte byter märke och det måste ju innebära att den är grymt bra vilket jag har sett av de som jag har testat.

Btw så har gubben och jag en grej på gång senare i höst som också kommer att kosta pengar så får se om jag ska köpa mobilen redan nu eller vänta tills i slutet av Augusti då de tydligen skulle komma in fler i lager och de kanske blir liiite billigare. Ja, är i valet och kvalet som sagt.

Får se hur det blir, ska bestämma mig innan imorgon :)

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0