Milli, min duktiga lilla valp

Måste bara få tala om hur duktig min valp är, försökte träna henne då hon var ca 5 månader gammal men det gick inte, hon bara satt och skällde av frustration då hon inte visste vad jag ville. Men nuu, mina vänner ska jag tala om vad hon kan.

Och i princip allt på komando, alltså att man inte behöver visa med godis, t.ex. sitt att man för godisen över nosen på henne så att hon ramlar på rumpan och sätter sig oavsiktligt.


♥ Sitt
♥ Ligg
♥ Visa (hon visar med tassen att hon vill ha godisen som är i handen)
♥ Vacker tass
♥ Give me five
♥ Rulla runt
♥ Prata

Hon är så grymt duktig. Ska filma det sedan så att ni får se hur duktig hon är. Hinner jag det imorgon så ska jag göra det :) Min älskade lilla valp. Och det som står i hundböcker och annan info att rasen chihuahua är "måttligt smarta", Milli är grymt smart och kan allt som mor och fars dvärgschnauzer Ellie kan och de sägs ju ska vara riktigt smart. För övrigt jag som har lärt Ellie de flesta trick också ;)

Älskar kontakten man får när man tränar tillsammans och när jag blir så lycklig då hon kan och överöser henne med glada ord och ljud så blir hon alldeles till sig, hon ser så stolt ut :)

 

Första timmarna tillsammans, här osäker och lite rädd men samtidigt riktigt nyfiken. Nu en helt ny individ som får allas hjärtan att smälta och som är så klok, go och snäll!

 

♥Milli♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0