Orkeslös vid fel tillfälle

Jag som har gardinerna att hänga upp i sovrummet. Mamma hjälpte mig att sy upp dem, mormor hade några specialstygn som hon använde då hon sydde upp våra kläder, de höll uppe och sen när t.ex. byxorna blev för korta så tog hon ner dem igen och det syntes inte ens att det hade varit något sytt på dem. Mamma ska få visa mig någon dag sen.

Är dock i valet och kvalet kring gardinger i sovrummet då sovrumsfönstret är så litet och de gardiner jag har nu är lite för bred. Så noll ljus släpps in och med tanke på att vi redan har nog mörka tapeter som det är så blir det ännu mörkare. Kanske jag ska låna en kappa som jag vet att mamma har som jag älskar, vit och fräsch, så kanske lite ljus kommer in åtmistone.

Hur som haver, har noll ork idag. Det började regna så jag skulle hjälpa mamma in med tvätten och efter den ruschen så blev jag alldeles yr.

 

Äsch, undra vad kvällen har att erbjuda. Tjing!


Kommentarer
Postat av: Kristel

Ja den var väldigt vacker! Fast jag tror inte att jag grinat så mycket till en film förut :P

2010-08-05 @ 21:38:16
URL: http://kristeltorgrimsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0