♥ Dag 17 – Mitt favoritminne.

Oj, vad svårt. Har så många fina minnen med olika människor. Men om jag ska välja några bara så är det många från barndommen.

♥ I Grundsjö hos farmor och farfar, då farfar och jag alltid gick ut och kollade på när gatlysena tändes och att vi alltid skrapade hans trisslotter tillsammans. Vann han under 100, alltså 25, 50 eller 75 kr så fick jag alltid dem för att jag hade gett han tur. Att farmor alltid strök oss på ryggen tills vi somnade, oavsett hur lång tid det tog.

♥ I Ormsjö hos mormor och morfar, jag var morfars lillstinta/strumpa, vi gick ut och kollade så att allt stod rätt till på gården. Mormor pysslade alltid med oss med lera och målade, hon var så otroligt duktig på att måla. Hon tävlade också med oss, den som somnade först vann men vi visste aldrig nästa morgon vem som hade somnat först. Samt att hon alltid, varje kväll då vi sov där, så läste hon ut boken "Upproret på dagiset kanonen."

De är de bästa barndomsminnen iaf med mina mor och farföräldrar. Jag har haft världens bästa uppväxt, tack vare min älskade familj och släkt! ♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0