15 Mars 2010

Det var datumet som jag först såg Milli. Jag misstog mig på vilken valp det var, frågade uppfödaren om det var den *pekade på en svart valp med vita tecken* men hade fel. Hur kunde jag ta fel, jag visste ju att "min" valp var vit på svanstoppen, precis som om att hon har doppat den i en vit färgburk ;)

Hon var helt underbar, alla valpar var helt underbara, men just Milli var perfekt! Alla var så nyfikna, glada, mysiga, busiga och lyckliga valpar. Svansen viftade ibland så hårt att till och med rumpan hängde med i svängarna.

Uppfödaren Birgitta var jättetrevlig, vi kom fram vid fyra och var där till lite över sex och satt och pratade mest hela tiden. Jag har ingen riktig erfarenhet av rasen chihuahua förutom av de som jag har träffat genom nära och bekanta. Har läst ingående om rasen och hade egentligen bara den informationen att gå efter. Men vi fick ett varmt välkomnande av de äldre hundarna och genast då kändes det rätt. När jag sedan såg valparna och speciellt Milli så kändes det ännu mer rätt. Hon kändes som jag, liten men tuff, pigg och glad.

Milli föddes den 13 Januari 2010. Hon kommer att förgylla mitt liv i många år framöver och jag ser verkligen fram emot alla dagar vi kommer att ha tillsammans! Idag är hon 8 veckor och 2 dagar gammal, då jag hämtar henne kommer hon att vara 10 veckor och 4/5 dagar gammal. Min lilltjoppa!

Längtar som en tok till den 31/3 el. 1/4. Nu väntar sängen, efter att ha haft en helt perfekt dag! :)

Godnatt världen!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Vilket gulligt ansikte hon hade, ska inte chihuahua ha större ögon? :O

2010-03-18 @ 15:57:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0