Lets test envirophone.se

Har fixat nu så att jag kan skicka in min Nokia på Envirophone. Då får man se hur bra den sidan är egentligen. Det är inget fel på min mobil förutom några få repor på baksidan och på kanterna samt att metallramen har lossnat men det är ju inget de inte kan fixa.

De verkar ju fixa upp gamla mobiler för att sedan sälja dem vidare till andra länder eller så återvinner de dem. Bättre än att den ska ligga här hemma och skräpa för skulle aldrig kunna sälja han på blocket. Skulle få 1400 kr för den vilket jag tycker är helt okej.

De skriver ett mejl efter att de har fått den för att tala om hur mycket de är villiga att betala för telefonen och blir det ett för litet pris enligt mig så skickar de tillbaka den gratis så får jag väl försöka sälja den för en 1000-lapp eller något på tradera eller så. Hatar dock att sälja saker, mycket lättsammare att bara skicka iväg och få pengar insatt på kontot.

Well, well, återstår att se. Funderade på att skicka in min Samsung U900 Soul och min Samsung D600 men för soulen skulle jag få ca 200kr och för D600an ca 25 kr så det kändes inte så värt. Det vet jag att jag kan få mer för dem :P haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0