2/3 hundar med klippta klor

Har klippt mina hundars klor och ska alldeles strax hjälpa mor och far med deras hund. Hon är lite hopplös när det gäller kloklippning. Dessutom har hon svarta klor vilken är mardrömmen om ni frågar mig. Ludde har också svarta klor men vi är så noga med att klippa 1 gång i veckan så man tar så mycket som man tror att det går och än så länge har det gått jättebra. Dock så har han 1 vit klo ;) haha så den är lätt.

Milli har alla vita förutom 2 så det är två som är lite jobbig varav en är skaraklon, vilket gör det ännu jobbigare. Tror inte det är någon som tycker klpklippning är roligt men det är sånt som måste göras och lika bra att göra det med korta mellanrum så går det mycket lättare än om man väntar i 2 veckor.

Sen ska jag hem till lägenheten, pappa ska skotta bort snö från min gård med traktorn då det har blivit så mycket snö att man knappt kan skotta för hand då det blir i midjehöjd. Roligt att lyfta snö så högt. Sen ska jag fixa lite hemma, var tänkt att försöka mig på att fixa lite med möbler i andra rum. Ska fundera ut på vars jag ska ställa allt.

Skriver mer sen! Har lite att göra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0